Help, ik krijg de melding “kan genereren van content niet voortzetten”

In dit artikel gaan we bespreken wat de mogelijke oorzaken zijn van de melding “kan genereren van content niet voortzetten” en hoe je dit kunt oplossen.

1. Oorzaak #1: maximum context lengte bereikt

Affiliate Held AI geeft bij iedere opdracht aan ChatGPT alle reeds geschreven content opnieuw mee, waardoor het aantal tokens in je instructie steeds groter wordt. Waarom doen we dit? Dit zorgt er voor dat je teksten logisch en chronologisch worden gegenereerd. Door iedere keer opnieuw ChatGPT de benodigde context te geven (je reeds geschreven tekst) krijg je veel betere output dan als je dit niet zou doen. Vandaar dat we hiervoor bewust gekozen hebben, maar waardoor je dus ook indirect meer tokens verbruikt.

Documentatie: wat zijn tokens?

Terugkomend op het stuk “maximum context lengte bereikt”. Als je gebruik maakt van bijvoorbeeld het AI model GPT 3.5 Turbo (4k), dan kun je maximaal 4.000 tokens gebruiken in zowel je instructie als in de output die je terugkrijgt van ChatGPT. Als je al ruim 3.750 tokens meegeeft als instructie (omdat Affiliate Held AI alle reeds geschreven content opnieuw meestuurt naar ChatGPT), kan het zijn dat je de grens van 4.000 tokens redelijk snel aantikt en zodra dit gebeurt krijg je de melding “kan genereren van content niet voortzetten” en krijg je bovenstaande melding te zien in je console (rechtermuis knop “inspecteren” en vervolgens navigeren naar het tabje “console”).

Documentatie: wat zijn AI modellen?

1.1. Oplossing

Als je bovenstaande foutmelding terugkrijgt van ChatGPT, dan is het zaak om te overwegen om een AI model te gebruiken waarbij je meer tokens kunt verbruiken per opdracht. Zo kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van ChatGPT 3.5 Turbo (16k) waarmee je maar liefst 16.000 tokens per aanvraag kunt verwerken. Dit zorgt ervoor dat je vrijwel nooit meer tegen dit probleem aanloopt.

Het enige nadeel van een model met meer tokencapacitieit, is dat deze duurder zijn in kosten per token. Alle prijzen vind van de verschillende modellen vind je hier.

Documentatie: wat kost het schrijven van een artikel met Affiliate Held AI?

2. Oorzaak #2: vereist JSON format niet gevonden

Bij het genereren van een schrijfskelet of titel suggesties kan het voorkomen dat je naast de melding “kan genereren van content niet voortzetten”, ook de bovenstaande foutmelding te zien krijgt in je console (rechtermuis knop “inspecteren” en vervolgens navigeren naar het tabje “console”).

Als je deze foutmelding krijgt, betekent het dat ChatGPT helaas niet de juiste output heeft gegenereerd waardoor het schrijfskelet of de titel suggesties niet weergegeven kunnen worden. Deze dienen namelijk in een specifiek JSON formaat aangeleverd te worden, om vervolgens aan jou als gebruiker te kunnen tonen. Als dit niet lukt, krijg je deze foutmelding te zien.

2.1. Oplossing

De oplossing is vrij simpel. Het is aan te raden om het nog eens opnieuw te proberen. De kans is groot dat ChatGPT een foutje heeft gemaakt en dat het met een 2e keer wel lukt.

Blijft de fout voorkomen? Dan kun je het beste contact met ons opnemen.

3. Oorzaak #3: onvoldoende balans op je OpenAI account

Het kan voorkomen dat het genereren van content niet meer werkt, doordat je onvoldoende balans hebt op je OpenAI account. Je krijgt dan de melding “kan genereren van content niet voortzetten” i.c.m. de bovenstaande melding in je console (rechtermuis knop “inspecteren” en vervolgens navigeren naar het tabje “console”).

3.1. Oplossing

De oplossing is simpel. Login op de website van OpenAI en zorg ervoor dat je een nieuw bedrag op je account zet via je creditcard. Zodra je dit gedaan hebt, kun je het genereren van content opnieuw proberen in de Affiliate Held AI plugin.

4. Oorzaak #4: verbindingsprobleem

Het kan goed zijn dat je de melding “kan genereren van content niet voortzetten” krijgt, omdat er een verbindingsprobleem heeft plaatsgevonden. Zo kan het zijn dat er tijdelijk geen verbinding mogelijk was tussen jouw website en ChatGPT waardoor content generatie gestopt is. Je kunt controleren of het om een verbindingsprobleem gaat, door te onderzoeken of de foutmelding in je console dit aangeeft (rechtermuisknop “inspecteren” en dan navigeren naar het tabje “console”).

4.1. Oplossing

Controleer of je website nog online/bereikbaar is en controleer vervolgens de statuspagina van ChatGPT hier. Zijn beiden in orde en online? Probeer de content generatie dan nog eens opnieuw op te starten.

5. Oorzaak #5: overige foutmeldingen

Het kan zomaar zijn dat je een andere foutmelding te zien krijgt als je dit onderzoekt via je console (rechtermuisknop “inspecteren” en dan navigeren naar het tabje “console”). Zaak is dan om uit te zoeken wat deze foutmelding betekent.

5.1. Oplossing

Kopieer de foutmelding en probeer eerst via Google te onderzoeken wat de foutmelding betekent en of er een mogelijke oplossing voor is. Kom je er niet uit? Stuur de foutmelding dan gerust naar ons toe zodat wij er naar kunnen kijken.

Vragen of hulp nodig?

Heb je na het lezen van dit document vragen gekregen, kom je er niet uit of wil je gewoon contact met ons? Vul dan ons contactformulier in of stel een vraag in onze community.

    Dit bericht heeft nog geen reacties

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *